З ІСТОРІЇ ЗАЛІЗНИЧНОГО ВОКЗАЛУ

0
Адреса: ,

Рубрики:

Ключові слова:

історія Чернівців, історія міста Чернівці, місто Чернівці, Чернівці, залізничний вокзал, історія залізничного вокзалу Чернівці, залізнична станція Чернівці Історичні нариси

Переглядів

За 30 дней: 85
Сегодня: 3


Дивіться також:

З ІСТОРІЇ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ

 

В 1866 р було відкрито залізничну лінію Львів — Чернівці, вокзальне приміщення було збудовано по вулиці Старовокзальній (тепер вул. Нікітіна).

Однак ріст міста, жвавий рух людей і товарів на залізниці вимагали більшої будівлі.

В 1908 р. було завершено будівництво нового вокзалу, який мав нагадувати гостям міста, що вони прибули не в мале провінційне містечко, а до крайової столиці.

Збудовано вокзал у стилі "модерн". Композиція будівлі симетрична. Вона являє собою 2-поверховий витягнутий прямокутник з підвищеною центральною частиною. Будівля стоїть на бетонних опорах, тому що раніше на цьому місці було болото. Дах над центральним входом і вестибюлем має форму купола. Він піднятий на висоту 20 метрів, стеля і стіни вкриті художнім ліпленням у вигляді геометризованого орнаменту з листя, квітів, між яких вміщено жіночі голівки і маски.

Трамвайна лінія, проведена в 1897 р. утворила велику привокзальну площу на своїй кінцевій зупинці. Тут в очікуванні пасажирів стояли й візники.

На привокзальній площі чернівчани урочисто зустрічали Лесю Українку, яка в 1901 і 1903 роках відвідала наше місто.

В 1903—1904 роках любителі музики зустрічали тут відомого композитора М.В. Лисенка, а 6 травня 1913 року — Івана Франка.